Internet/TV

I alla lägenheter finns 1000/1000 Mbps fast uppkoppling tillgänglig. När du flyttar in kan du omedelbart koppla upp dig på nätet. Tjänsten ingår i månadavgiften.

Leverantören är Sappa. Deras support kontaktas via telefon: 0774-444 744
För förtur i kön till Sappas kundtjänst används 0770 -45 73 47

E-post: hej@sappa.se
eller chatt via: sappa.se/kundservice/kundservice

Sappa kan behöva föreningens organisationsnummer när de kontaktas, det är 794000-1915. Vid kontakt med Sappa kan man behöva skapa en kundprofil för att de ska hjälpa till med felsökningen, det gör du här.

Om du upplever problem med internetuppkopplingen eller tv-signalen ska du kontakta Sappas kundtjänst. Om problemen kvarstår kan du skicka ett mejl till internetproblem@kemisten.nu med en problembeskrivning samt resultat från eventuella mätningar av hastigheten. 

Om du mäter hastigheten är det viktigt att göra det med en kabelanslutning och inte över wifi, annars är det troligen WiFi-hastigheten du mäter. Anledningen till att vi skapat den kontaktvägen är för att vi ska kunna kartlägga problemen och ta upp systematiska brister med Sappa.

Några vanliga orsaker till långsamt internet:

  • En äldre router som inte stödjer hastigheterna vi har kommer inte kunna leverera högre hastigheter än tidigare. En enkel lösning är att byta router till den från Sappa.
  • När många har nya snabba routrar med kan det bli trångt med den trådlösa överföringen.
  • Om routern beter sig oberäkneligt kan en fabriksåterställning och uppdatering av dess firmware lösa problemet.

Vi har kraven att de som använder föreningens internet:

  • följer gällande svensk lagstiftning, samt
  • inte reser ekonomiska krav mot föreningen i händelse av driftsstörningar.